جدیرترین اخبار :
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
مشاور رئیس جمهور :

هدف از حضور مناطق آزاد در نمایشگاه عراق جذب سرمایه گذار و تبادل گردشگر است

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/05/27 | تعداد بازید :563
مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق،‌ جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار به نقل از فرینا،‌ حجت الله عبدالملکی در سمینار صنعت گردشگری با حضور شرکت های و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای مختلف در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق افزود: توسعه سرمایه گذاری در گردشگری و ایجاد زیر ساخت ها و نیازهای گردشگران از جمله احداث هتل،‌خطوط حمل و نقل ، مراکز تفریجی در مناطق آزاد ایران دنبال می شود. 

وی دومین اقدام این مناطق را تبادل گردشگران و علاقمندان به سفر عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل گردشگران خارجی و ایرانی با وجود ۷ منطقه آزاد با پتانسیل عالی برای گردشگران می تواند سود آور بوده لذا در این نمایشگاه به دنبال عقد تفاهم نامه با شرکت ها و فعالان گردشگری برای راه اندازی تورهای گردشگری ترکیبی و تبادل گردشگر هستیم. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: گردشگری و سیاحت از سفارش های دین اسلام است و تا جایی كه برای انسان ‌ها مقدور باشد اگر می ‌توانند به این كار اقدام كنند زیرا سفر هم باعث تقویت اقتصاد و هم ارتقای فرهنگ ها می شود. 

وی با بیان اینکه عنصر هیجان انسان ها باید در سفر مدیریت شود اضافه کرد: گردشگری هم باعث تامین عنصر هیجان و تامین آرامش جوامع و هم باعث سود آوری اقتصادی می شود لذا باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

***رونق گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی کشورها است

وی با بیان اینکه رونق گردشگری که سود اقتصادی برای هر کشوری دارد نیازمند همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه کشورها بسیار اهمیت دارد لذا در راه اندازی گردشگری سلامت،‌ ورزشی،‌خرید و ... همکاری می کنیم

عبدالملکی با بیان اینکه خاورمیانه به واسطه وجود ادیان و مهد پیامبران بیشترین آثار تاریخی و گردشگری را دارد اذعان داشت: طبیعت بکر، جغرافیای عالی و آثار تاریخی ایران بهترین هدف و مقصد گردشگری را شکل داده و که می تواند در اقتصاد تاثیر فراوانی داشته باشد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل